Wednesday, March 2, 2011

2 Mar 2011 - The Beginning / O Início

- Why? - my wife asked - Why would anyone wan't to give 2 years of his life, moving a small puppet one frame at a time?

I confess, I don't have a clue, but can't stop. Me (Luis) and my brother Bruno are off for this new adventure, our debut in a serious stop motion short animation, and we are loving all the process.

We have a story, a short-story I wrote a few years ago not imagining it could one day be transformed in an film. It is called (you guessed it) The Death's Amnesia and we both found it was perfect for the kind of movie we were dreaming about.

Its a great start: a good story and a lot of enthusiasm  (ok, my wife calls it: obcession! eheh).
 


- Porquê? - perguntou  a minha esposa. - Porquê que é que alguém há-de dar 2 anos da sua vida a mover um boneco um frame de cada vez, até que alguém morra de tédio?

Confesso, que não faço ideia, mas não conseguimos parar. Eu (Luís) e o meu irmão Bruno arrancamos para esta nova aventura, a nossa estreia a sério em animação de volumes numa curta-metragem de animação, e estamos a adorar todo o processo.

Temos uma história, um pequeno conto que escrevi há uns anos sem fazer ideia que um dia o adaptaria para um filme de animação. Chama-se (adivinharam) A Amnésia da Morte e ambos concordamos que é perfeito para o tipo de filme que queríamos fazer.

É uma grande partida: uma boa história e uma pilha de entusiasmo (ok, a minha esposa chama-lhe: obsessão! eheh).

No comments:

Post a Comment